Volkswagen Santana, Welly, 1/18
Mo偶e wszystkie fany samochod贸w pomy艣l膮przy s艂owie Volkswagen na modele Golf czy Passat. Volkswagen zawsze by艂 we wszystkich segmentach sprzeda偶y. Do segmentu 艣redniej wielko艣ci rodzinnych sedan贸w nale偶y i Santana.
Wydawa艂o si臋 w tym czasie komu艣 ze Golf jest zbyt ma艂y, lub odwrotnie Passat zbyt du偶y ?Jedyne, co by艂o wystarczaj膮ce, wzi膮艣膰 Santane. Zasadniczo, to jest Santana oparta w艂a艣nie o samoch贸d Passat B2, kt贸ry by艂 produkowany tylko w wersji hatchbck i kombi. Karoseria sedana w tym czasie z technik膮 Passata robi艂a ten samoch贸d bardzo interesuj膮cy. 艢wiadczy o tym i fakt, 偶e Chiny produkowali ten lifting do roku 2012.
R贸wnie偶 w innych Pa艅stwach, np. w Po艂udniowej i P贸艂nocnej Ameryce, albo w Po艂udniowej Afryce prowadzili produkcje jeszcze pare lat po rozpocz臋ciu nowej generacji Passata. Generalnie Volkswagen jest marka, u kt贸rej jest prawie niemo偶liwe kontrolowa膰 ca艂kowity proces produkcji w fabrykach na ca艂ym 艣wiecie. Bezpo艣rednim nast臋pc膮 Santany jest dzisiaj Volkswagen Jetta.
Spr贸bujmy teraz spojrze膰 na model z "popularnych samochod贸w." Producent modeli jest Welly. Jak si臋 powie Welly, to znaczy modele o dobrej jako艣ci i jeszcze lepszych cenach. Oczywi艣cie, te modele nie s膮 wykonane tak jak modele Artu lub Kyoshi, ale ceny tych dw贸ch si臋 nigdy nie dor贸wnaj膮 Welly.
M贸jmodel Santana jest z nowopowsta艂ej Platinum Collection, kt贸ra gwarantuje lepsz膮 jako艣膰, ale i ale tak偶ewy偶sz膮 cen臋, jak to jest w zwyczaju u Welly. Przekonajmy si臋, czy to si臋 op艂aca?
Pierwsze wra偶enia z modelu s膮 bardzo pozytywne. Pi臋kna czarna farba, nic nigdzie nie jest odsadzone, trzyma wszystko 艂adne. Nawet po bli偶szemu obejrzeniu, nic nie mog臋 wypomina膰 Welly. Reflektory wydaj臋 mi si臋 lepiej zrobione ni偶 w niekt贸rych modelach od Minichamps. Nigdzie nie ma 偶adnego wycieku farby lub zarysowanie. Tylne 艣wiat艂a s膮 dla mnie wielk膮 przyjemno艣ci膮 jak te z przodu, r贸wnie偶 bez 偶adnego b艂臋du. Pierwsze wra偶enie: "Ch艂opcy z Welly wiedz膮, jak stworzy膰 naprawd臋 spania艂y model."
Otwierane cz臋艣ci karoserii to s膮 obie maski i wszystkie drzwi, jak r贸wnie偶 nie by艂o u welly zwyczajem. Przednia maska otwiera si臋 lekko i po otwarciu trzyma. Silnik jest dobrze wykonany i jestem zadowolony zw艂aszcza z ch艂odnicy. Welly dostaje kolejne OK.
Po przej艣ciudo wn臋trza, badam najpierw pod艂oge. Zmi臋kczona pokrywa tu nie jest, ale z powodu innych szczeg贸艂贸w, mo偶na to pomin膮膰. Budziki mo偶na przeczyta膰 r贸wnie偶 dobrze i na centralnym panelu nie zapomnie艂i 偶adnego przycisku. Du偶y plus ode mnie maj膮 za to, 偶e pasy bezpiecze艅stwa s膮 bardziej realne ni偶 to by艂o u Welly zwyczajem.
Przy pierwszymspojrzeniu na samoch贸d od ty艂u wida膰 ogrzewanie tylnej szyby i paski ogrzewania. W przypadku, 藕e by ich nie by艂o, nikomu by tego nie brakowa艂o, ale jak jest model versja GLS, kt贸ra to ogrzewanie mia艂a, to w Welly nic nie zostawi艂y przypadkowo. Baga偶nik si臋otwierar贸wnie偶 艂atwo i po otwarciu trzyma, ale po jego otwarciu i omacaniu wewn膮trza niczego innego nie znajdzieszni偶 sztuczn膮 skrzynk臋.
Ani nawetprawdziwesamochody nie mia艂y w baga偶niku widocznych rezerw, wi臋c co chcemy? Napisy "Volkswagen" i "Santana GLS" odbyw膮 si臋 b艂yskotliwie bez jednego odchylenia.
Jak popatrzymy na model od do艂u, to my艣le, 偶e m贸g艂 by膰 model lepiej wykonany, ale przede wszystkim jest wa偶ne to, 偶e tam jest rura wydechowa i rezerwa. Bezb艂臋dne jest zawieszenie i spr臋偶yny s膮 bardziej mi臋kkie ni偶 u innych modeli, ale ze wzgl臋du na wage tego modelu s膮 wystarczaj膮ce.
Moja og贸lna ocena to 4,75 z 5 punkt贸w. 0,25 odj膮艂em za pokrywe, kt贸ra tam nie jest. W przeciwnym razie nie mam mu co wypomin膮膰 i polecam ka偶demu entuzjastowi starszych europejskich samochod贸w.
Pro SmallCars sepsal Franti拧ek Barla