11.01.2013

Skoda 130 RS – Rallye Monte Carlo 1977, V. Blahna - L. Hlávka, Spark, 1/43

Wreszcie dostałem się też k temu, że bym opisał kawałek mojej  ulubionej kolekcji. A to z kolekcji rally samochodów w skali 1:43. Skoda 130 RS była absolutnie legendarnym czeskim sportowym samochodem. Nie, żeby to był pierwszy specjalny samochod z produkcji mladoboleslavskej fabryki, ale krótkie życzie samochodów 180 RS i 200 RS zostało ukonczone ze wzglęndu przepisów. Ale to nie przeszkadzało, ponieważ typ 130 RS był bardzo udany. Jednym z najbardziej znaczących sukcesów było zwycięstwo w swojej klasie w Rajdzie Monte Carlo 1977. Jest to model, który był bardzo długo sygnalizowany przez ABREX. Ale przed producentem Abrex, był produkowany przez Spark. Można się spodziewać, że będzie to bardzo jakościowy model żywiczny. I tak jest w rzeczywistości.

Skoda 130 RS – Rallye Monte Carlo 1977, V. Blahna - L. Hlávka, Spark, 1/43

Już na odległość model ma bardzo dobre wrażenie. Model jest proporcjonalnie poprawny w przeciwieństwie od innych modeli, które były wcześniej dostępne. Lakier i wydruki są również w idealnym porządku. Tylko miejscami u kół lśni biały kolor. Ze względu na kształt samochodu nie bylo łatwe naklejenie wydruków. Patrząc na model z blizka jest to ładny wygląd. Dominantą na masce jest światelna rampa.

Światła są bardzo dobrze wykonane i mają realne wrażenie. Pięknie działa chromowany napis Skoda nad maską. A jest tak mały. Nawed pod maską nie brakuje ucha holowniczego. Na masce są pięknie wykonane otwory do chłodzenia. Choć nie zawsze naklejki wyjdzą wokół nich. Bardzo ładnie wyglądają wycieraczki lub rejestracyjna tablica. Otwór do chłodzenia w tyłu okapu już jest tylko z naklejki.

W tylnej części jest interesująca rura wydechowa. Przy dokładnym obejrzeniu modelarz się zachwyci. Otwory do chłodzenia są u mojego samochodu najlepiej wymodelowane na całym modelu. Również są dobrze wykonane światła i tablica rejestracyjna i też nie brakuje chromowanego napisu Skoda. Nie brakują również bezpieczniki do blokady kapoty. Na bokach jest bardzo dobrze zrobione  przesuwne małe okienko w drzwiach. Realistycznie wyglądają gumowe koła z wzorem. Ale niestety opony są z tworzywa sztucznego.

Zaprzednim dyskem jest statyczna płyta z zaworem hamulcowym, z tyłu nie jest nic. Wnętrze jest urządzone w kolorze czarnym. Na siedzeniach są naklejki przedstawiające wyścigowe pasy. Istnieją również naklejki na desce rozdzielczej. Za przednimi fotelami jest uchwyt i na nimumieszczone są kaski dla kierowców i nawigatora. We wnętrzu znajdujesię również klatka bezpieczeństwa, nawet i lusterko wsteczne odbijające powierzchnie.

Podwozie jest łatwo wykazane, pod silnikiem jest  pasek z cienkiej blaszki i za kołami tylnymi są  zasłony. Model jest bardzo lekki i delikatny. Chociaż jest ten modelik  tylko dla kolekcjonerów, to się wszystkie koła krecą. Te modele zdobią półki, czy stoją  pomiędzy samochodami Skoda  lub pomiędzy samochodami rajdowymi.  

Pro SmallCars sepsal Martin Happy Tolar

Zostan naszym fanem na facebooku

Ta www strona stosuje pliki cookies. Cookies używane są do zapisywania informacji w celach reklamowych i funkcjonalnych (m.in. zapamiętywanie preferencji ustawień na naszych stronach, zbieranie anonimowych danych reklamowych i statystycznych). Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę z Polityką dotyczącą cookies.