Porsche 356, Spark, 1/43
Co proste to jest dobre i ja musz臋 si臋 z tym zgodzi膰. Kiedy patrzymy na ten samoch贸d, wi臋c to tylko potwierdza regu艂臋. Oczywi艣cie to nie jest nowy samoch贸d, w tym czasie robiono eksperymenty, ale w pewnych granicach, bo to by艂o kilka lat po zako艅czeniu II wojny 艣wiatowej.
Porsche 356-1 Roadster by艂 pierwszym autem fabrycznym Porsche (w roku 1950 powr贸ci艂a produkcja w Stuttgart – Po polsku: ogr贸d klaczy, wi臋c pojawia si臋 emblemat Porsche ko艅) Garbus by艂 inspiracj膮 dla tego samochodu. (kt贸ry powsta艂 w Gm眉nd, Austria). Dlatego r贸wnie偶 zawiera podobne elementy.
Produkcja 356 rozpocz臋艂a si臋 w 1948 roku i zatrzyma艂a si臋 w 1965 roku. W tych latach, samoch贸d przeszed艂 kilka zmian i modyfikacji wn臋trza i nadwozia. Poniewa偶 Volkswagen Beetle by艂 jednocze艣nie bardzo popularny, i jego brat przyrodni poszed艂 w jego 艣lady, i m贸g艂 si臋 艂atwiej dosta膰 do pod艣wiadomo艣ci ludzi.
Tak jak Beetle mia艂o Porsche ma艂膮 karoseri臋, kt贸ra by艂a bardzo prost膮 konstrukcj膮. Karoseria 356 by艂a produkowana w trzech wersjach: coupe, cabrio i speedster. 356ka posiada powietrzem ch艂odzony czterocylindrowy silnik o mocy jedynie 40koni. Wersja z silnikiem 1287 - 1488 cm3 wydajno艣膰 wynosi艂a do 70 koni. W wersji 356A, by艂a zmiana karoserii, i Porsche ma nowy wygl膮d. Zmiany by艂y kosmetyczne, i pom贸g艂y samoch贸dowi.
To nie by艂o tak grube i mimo to podobie艅stwo z Volkswagenem pozosta艂o, ale r贸偶ne elementy by艂y inne zmienione - co da艂o now膮 przestrze艅 dla innowacji. Do Porsche by艂a wstawiona jedna du偶a przednia szyba, gdy podstawowa wersja mia艂a szyb臋 p艂ask膮 i dzielon膮. Ponadto, 356A i dosta艂a nowy silnik 1600 cm3. Pojawi艂y si臋 modele 1300 (1286 cm3, 32 kW) i 1500 (1488 cm3, 44 kW).
Samochody by艂y ci膮gle ulepszane, zwi臋kszaj膮c ich luksusowe wn臋trza a urz膮dzenia wykaza艂y, r贸偶nice od wcze艣niejszych modeli, zgodnie z kierunkiem wskaz贸wek zegara. Ci膮gle co艣 si臋 zmieni艂o. Kiedy przyszed艂 moment w 1955 roku, kiedy po raz pierwszy pojawi艂a si臋 Carrera. Nazwa tego Porsche by艂o 356A 1500 GS Carrera GT. Ja wam przedsatwiam model 356 A T1 1500 GS Carrera z 1956 roku.
Model ze s艂ynnej firmy Spark. Model, kt贸ry jest wykonany z 偶ywicy, w skali 1:43. Porsche 356 nie oferuje fajnych kszta艂t贸w takie jak Lamborghini, Ferrari i innych sportowych samochod贸w, oferuj膮 wy艂膮cznie oryginalne pi臋kno, prostota i czyste kszta艂y. Wci膮偶 jest nieporozumiene, gdy modele z 偶ywicy oferuja producencji Looksmart, BBR i inni, mo偶na dosta膰 tylko za wielkie pieni膮dze i Spark oferuje jeszcze niskie ceny. Realizacja niekt贸rych modeli jest wysoka i cena temu nie odpowiada, a nie odwrotnie. Jednym z takich przyk膮艂d贸w jest ten model.
Patrz膮c bli偶ej, na tym modelu, nie znajdziemy niczego, co mog艂oby nam przeszkadza膰. Proporcje s膮 zachowane i zu偶yte materia艂y i farbowanie materia艂u s膮 idealne. Z艂oty napis Carrera nie jest tylko namalowany, ale jest naklejony, kt贸ry dodaje wra偶enie, 偶e s膮 fizycznie obecne. Podobnie napis Porsch z ty艂u i z przodu. Mo偶emy zobaczy膰 detale, dlatego 偶e s膮. Fugi pomi臋dzy klamkami a drzwiami, szk艂a s膮 naprawd臋 z cienkiego plastiku i s膮 pi臋knie przezroczyste. Wycieraczki s膮 te偶 艂adne, bo s膮 one prawdopodobnie z metalu i maj膮 podobny rozmiar takie jak ma prawdziwy samoch贸d.
Paski sk贸rzane zapinaj膮ce baga偶nik s膮 tak偶e widoczne jak w oryginale. Uszczelnienie szyb, kt贸re sk艂ada si臋 z grubych linii, jest dobrze widoczne. 艢wiat艂a s膮 przejrzyste i po艂膮czone r贸wnolegle, jak i w rzeczywisto艣ci obramowanie klosza, jest w tym samym kolorze, jak klamki drzwi, lub pokrywy silnika. Wn臋trze jest bardzo przyzwoite, sufit nie posiada 艣rub, tak to bywa ju偶 w modelach 偶ywicznych, co jest du偶ym plusem, deska rozdzielcza sk艂ada si臋 z kilku r贸偶nych materia艂贸w i dok艂adnie opisuje czas, kiedy to Porsche stworzono (skromny a zarazem pi臋kny, identycznie jak samochod贸d).
Przez tylni膮 klap臋 metalow膮 dobrze wida膰 silnik. Nie ma bocznych otwor贸w powietrza, o tym zapomnieli brak艂o miejsca. Oba zderzaki Porsche 356 s膮 wykonane z tworzywa sztucznego, a kolor jest taki sam, ale inny odcie艅 od karoserii, kt贸ra jest doskonale rozprowadzona. Pod tylnym zderzakiem umieszczony jest w 艣rodku uk艂ad wydechowy, kt贸ry wygl膮da jak metal. K贸艂a s膮 odpowiedniej wielko艣ci i wstawione bardzo dok艂adnie, tylko problemem jest jeden, ko艂a, nie zawieraj膮 prawdziwych otwor贸w na felgach, ale to tylko odlew, kt贸ry ma by膰 utrzymany, a nie tylko form臋 realizmu.
Og贸lnie rzecz bior膮c, nie mam do czego si臋 doczepi膰. Spark dominuje w tym, ale je艣li tylko utrzymaj膮 cenow膮 polityk臋, o to jest pytanie. Spark modele na prawd臋 potrafi robi膰.
Pro SmallCars sepsal Radomil Hlad铆k aka RDKkey