17.07.2012

Porsche 356, Spark, 1/43

Co proste to jest dobre i ja musz臋 si臋 z tym zgodzi膰. Kiedy patrzymy na ten samoch贸d, wi臋c to tylko potwierdza regu艂臋. Oczywi艣cie to nie jest nowy samoch贸d, w tym czasie robiono eksperymenty, ale w pewnych granicach, bo to by艂o kilka lat po zako艅czeniu II wojny 艣wiatowej.

Porsche 356, Spark, 1/43

Porsche 356-1 Roadster by艂 pierwszym autem fabrycznym Porsche (w roku 1950 powr贸ci艂a produkcja w Stuttgart – Po polsku: ogr贸d klaczy, wi臋c pojawia si臋 emblemat Porsche ko艅) Garbus by艂 inspiracj膮 dla tego samochodu. (kt贸ry powsta艂 w Gm眉nd, Austria). Dlatego r贸wnie偶 zawiera podobne elementy. 

Produkcja 356 rozpocz臋艂a si臋 w 1948 roku i zatrzyma艂a si臋 w 1965 roku. W tych latach, samoch贸d przeszed艂 kilka zmian i modyfikacji wn臋trza i nadwozia. Poniewa偶 Volkswagen Beetle by艂 jednocze艣nie bardzo popularny, i jego brat przyrodni poszed艂 w jego 艣lady, i m贸g艂 si臋 艂atwiej dosta膰 do pod艣wiadomo艣ci ludzi.

Tak jak Beetle mia艂o Porsche ma艂膮 karoseri臋, kt贸ra by艂a bardzo prost膮 konstrukcj膮. Karoseria 356 by艂a produkowana w trzech wersjach: coupe, cabrio i speedster.  356ka posiada powietrzem ch艂odzony czterocylindrowy silnik o mocy jedynie 40koni. Wersja z silnikiem 1287 - 1488 cm3 wydajno艣膰 wynosi艂a do 70 koni. W wersji 356A, by艂a zmiana karoserii, i Porsche ma nowy wygl膮d. Zmiany by艂y kosmetyczne, i pom贸g艂y samoch贸dowi.

To nie by艂o tak grube i mimo to  podobie艅stwo z  Volkswagenem  pozosta艂o, ale r贸偶ne elementy by艂y inne zmienione - co da艂o now膮 przestrze艅 dla innowacji. Do Porsche by艂a wstawiona jedna du偶a przednia szyba, gdy podstawowa wersja mia艂a szyb臋 p艂ask膮 i dzielon膮. Ponadto, 356A i dosta艂a nowy silnik 1600 cm3. Pojawi艂y si臋 modele 1300 (1286 cm3, 32 kW) i 1500 (1488 cm3, 44 kW).

Samochody by艂y ci膮gle ulepszane, zwi臋kszaj膮c ich luksusowe wn臋trza a urz膮dzenia wykaza艂y, r贸偶nice od wcze艣niejszych modeli, zgodnie z kierunkiem wskaz贸wek zegara. Ci膮gle co艣 si臋 zmieni艂o. Kiedy przyszed艂 moment w 1955 roku, kiedy po raz pierwszy pojawi艂a si臋 Carrera. Nazwa tego Porsche by艂o 356A 1500 GS Carrera GT. Ja wam przedsatwiam model 356 A T1 1500 GS Carrera z 1956 roku.

Model ze s艂ynnej firmy  Spark. Model, kt贸ry jest wykonany z 偶ywicy, w skali 1:43. Porsche 356 nie oferuje fajnych kszta艂t贸w takie jak Lamborghini, Ferrari i innych sportowych samochod贸w, oferuj膮 wy艂膮cznie oryginalne pi臋kno, prostota i czyste kszta艂y. Wci膮偶 jest nieporozumiene, gdy modele z 偶ywicy oferuja producencji Looksmart, BBR i inni,  mo偶na dosta膰  tylko za wielkie pieni膮dze i Spark oferuje jeszcze niskie ceny. Realizacja niekt贸rych modeli jest wysoka i cena temu nie odpowiada, a nie odwrotnie.  Jednym z takich przyk膮艂d贸w jest ten model.

Patrz膮c bli偶ej, na tym modelu, nie znajdziemy niczego, co mog艂oby nam przeszkadza膰. Proporcje s膮 zachowane i zu偶yte materia艂y i farbowanie materia艂u s膮 idealne. Z艂oty napis Carrera nie jest tylko namalowany, ale jest naklejony, kt贸ry dodaje  wra偶enie, 偶e s膮 fizycznie obecne. Podobnie napis Porsch z ty艂u i z przodu.  Mo偶emy zobaczy膰 detale, dlatego 偶e s膮. Fugi pomi臋dzy klamkami a drzwiami, szk艂a s膮 naprawd臋 z cienkiego plastiku i s膮 pi臋knie przezroczyste. Wycieraczki s膮 te偶 艂adne, bo s膮 one prawdopodobnie z metalu i maj膮 podobny rozmiar takie jak ma prawdziwy samoch贸d.

Paski sk贸rzane zapinaj膮ce baga偶nik s膮 tak偶e widoczne jak w oryginale. Uszczelnienie szyb, kt贸re sk艂ada si臋 z grubych linii, jest dobrze widoczne. 艢wiat艂a s膮 przejrzyste i po艂膮czone r贸wnolegle, jak i w rzeczywisto艣ci obramowanie klosza,  jest w tym samym kolorze, jak klamki drzwi, lub pokrywy silnika. Wn臋trze jest bardzo przyzwoite, sufit nie posiada 艣rub, tak to bywa ju偶 w modelach 偶ywicznych, co jest du偶ym plusem, deska rozdzielcza sk艂ada si臋 z kilku r贸偶nych materia艂贸w i dok艂adnie opisuje czas, kiedy to Porsche stworzono (skromny a zarazem pi臋kny, identycznie jak samochod贸d).

Przez tylni膮 klap臋 metalow膮 dobrze wida膰 silnik. Nie ma bocznych otwor贸w powietrza, o tym zapomnieli brak艂o miejsca. Oba zderzaki Porsche 356 s膮 wykonane z tworzywa sztucznego, a kolor jest taki sam, ale inny odcie艅 od karoserii, kt贸ra jest doskonale rozprowadzona. Pod tylnym zderzakiem umieszczony jest w 艣rodku uk艂ad wydechowy, kt贸ry wygl膮da jak metal. K贸艂a s膮 odpowiedniej wielko艣ci i wstawione bardzo dok艂adnie, tylko problemem jest jeden, ko艂a, nie zawieraj膮 prawdziwych otwor贸w na felgach, ale to tylko odlew, kt贸ry ma by膰 utrzymany, a nie tylko form臋 realizmu.

Og贸lnie rzecz bior膮c, nie mam do czego si臋 doczepi膰.   Spark  dominuje w tym, ale je艣li tylko utrzymaj膮 cenow膮 polityk臋, o to jest pytanie. Spark modele na prawd臋  potrafi robi膰.

Pro SmallCars sepsal Radomil Hlad铆k aka RDKkey

Zostan naszym fanem na facebooku

Ta www strona stosuje pliki cookies. Cookies u偶ywane s膮 do zapisywania informacji w celach reklamowych i funkcjonalnych (m.in. zapami臋tywanie preferencji ustawie艅 na naszych stronach, zbieranie anonimowych danych reklamowych i statystycznych). Korzystaj膮c z tej strony, wyra偶asz zgod臋 z Polityk膮 dotycz膮c膮 cookies.